Yönetim kuruluna devredebilecek yetkiler nelerdir?

Talep edilmesi halinde genel kurulda yapılacak oylama sonucunda yönetim kuruluna devredilebilecek yetkiler ise şunlardır:


• Ortaklar veya bağlı olduğu üst birlik temsilcileri arasında genel kurul başkanlık divanını seçmek
• Bilanço, gelir-gider farkı hesapları ve yıllık çalışma raporlarını incelemek ve onaylamak
• Yönetim kurulu ve denetçiler, gerektiğinde tasfiye kurulu ve ortakları tarafından yapılan teklifleri incelemek ve yerine getirilmesi uygun görülenlerin iş programına alınmasına ve uygulanmasına karar vermek
• Yönetim kurulu ve denetçileri seçmek, hizmetini tamamlayan kurulları ibra etmek veya etmemek
• Kooperatif ana sözleşmesinde yapılan değişiklikleri kararlaştırma
• Gerektiği takdirde yönetim kurulu ve denetçiler ile tasfiye kurulu üyelerinin işlerine son vermek
• Kooperatifin başka bir kooperatifle birleşmesi, ayrılması kooperatifin dağılması, sürenin uzatılması hakkında karar vermek
• Kooperatifin, amacına uygun teşekküllerin kuruluşlarına katılmasına karar vermek ve bunların yatırımlarına katılma payını belirlemek
• Taşınmaz ve taşınır mallar edinmek, yaptırmak veya gerektiğinde satmak, işletmeleri devralmak, kooperatifin yatırımları için gerekli tesislerin yapılmasına yetki vermek
• Ortakların her türlü ihtiyaçları ile ilgili araç, gereç canlı cansız demirbaşlar ile üretim ihtiyaçlarına cevap verecek maddelerin sağlanması için karar almak, kooperatifçe ortaklara verilecek aynî ve nakdi kredi ve avansın ödeme şekli ve miktarını belirlemek
• Gerektiğinde yönetim kuruluna ana sözleşme hükümleri içerisinde yetkiler tanımak
• Yönetim kurulunun hazırlanmış olduğu iş programı ve bütçe teklifini onaylamak
• Şubeler, alım ve satım merkezleri açmak için yönetim kuruluna yetki vermek
• Kooperatifin birliğe katılması hakkında karar vermek ve katılma payının kaynağı ile ödeme şeklini belirlemek, birlik temsilcilerini seçmek
• Ortak alınacak yerleşim merkezlerini belirlemek
• Gerektiğinde kayıtların incelenmesi için hesap tetkik komisyonu seçmek
• Yönetim kurulu tarafından verilen ortaklıktan çıkarılma kararlarını inceleyip onaylamak veya onaylamamak
• Proje konusu ve keşif bedeli de göz önünde tutulmak suretiyle yönetim kuruluna borçlanma yetkisi vermek, yatırım yapılması ve ortaklara birlikte müteselsilen borçlanmaya karar almak