Yönetim ve denetim kurulu üyelerinin sorumluluk türleri nelerdir?

Yönetim ve denetim kurulu üyelerinin iki tür sorumluluğu vardır: Hukuki sorumluluk Kavram olarak, kooperatif adına eylem işlemlerde bulunanların, bu işlem ve eylemlerinin sonuçlarının kendilerine yüklenebilmesi ve bu nedenle verdikleri zararları tazmin yükümlülüğü altına girmeleri manasına gelmektedir. Genel kurul, yukarıda belirtildiği gibi bu konuda sorumluluğu kaldırır (ibra) ya da kaldırmaz (ibra etmez). Kaldırmaz ise, dava açılmasına karar verir ya da vermez (1163 sayılı Kooperatifler Kanunu madde 62, 66, 67, 42/4) Cezai sorumluluk Yönetim kurulunun suç işlemesi durumunda ortaya çıkar. (1163 sayılı Kooperatifler Kanunu madde 62/3, Ek.madde2) Genel kurul, bu sorumluluğu kendiliğinden kaldıramaz. "Kamu Davası”nı (toplumu) ilgilendirdiğinden kooperatifle ilgili olan ve olmayanlarda savcılığa suç duyurusunda bulunabilir. Kararı adli makamlar verir. İbra edilmeyen yönetim ve denetim kurulu üyeleri aleyhine dava açılabilir. Davanın açılabilmesi için, genel kurulda ayrıca "dava açma kararı açıkça alınmış olmalıdır. Genel anlamda bir karar, yasada öngörülen dava koşulu için yeterli değildir ".