Yönetim Kurulu üyelerinin kooperatif müdürlerinin sebebiyet verdikleri zararlardan doğan sorumluluğu var mıdır?

Zararlı işlere müsamaha göstermek Yönetim kurulu, kooperatifi idare ve temsil eden organ olması sebebiyle, yönetim ve temsil haklarının tamamını üyelerden birine veya müdürlere bıraksa bile (1163 sayılı Kooperatifler Kanunu madde 53) kooperatif işlerine nezaret zorundadırlar. Müdürler yönetim kurulunun gözetimi altında faaliyette bulunurlar. Bu gözetimin icabı olarak müdürün zararlı davranışlarına müsamaha gösterilmemesi lazımdır. Aksi takdirde yönetim kurulu müteselsilen sorumlu olur. Yetki dışı izinler vermek Genel kurulun görevleri arasında saklı tutulan veya kanun ve ana sözleşme ile başka organa devri mümkün olmayan hususların yönetim kurulu tarafından müdürlere gördürülmesi, sorumluluğu ortaya çıkarabilmektedir. Her üç halde de sorumluluk müteselsil bir sorumluluktur. Bu sorumluluk dolayısıyla dava hakkı sadece kooperatife aittir. Bu konulardaki kusura iştirak etmediği sabit olan üye sorumlu olmaz.