Yönetim kurulu üyeleri topluca istifa ettikleri ve yedekleri yerini doldurmadığı takdirde ne yapılmalıdır?

Yönetim kurulu üyeleri topluca istifa ettikleri ve yedekler istifa eden üyelerin yerini dolduramadığı takdirde; kooperatif denetçilerince, olmadığı takdirde Bakanlıkça olağanüstü genel kurul toplantı çağrısı yapılır, genel kurul yeniden yönetim kurulu üyelerini seçer. Yönetim kurulundan bir üye istifa edip de, yerine geçecek yedek üye yoksa yönetim kurulu ortaklar arasından birisini yönetim kurulu üyeliğine seçerek yeni üyeyi toplanacak ilk genel kurulun onayına sunar. Yeni üyeler seçilip göreve başlayıncaya kadar eskileri göreve devam eder. Eski yönetim kurulu görevi devretmemiş ise devredene kadar, genel kurulca karara bağlanmış ödemeler ile önceden ödeme planına bağlanmış ödemeler, vergi, resim ve harç ödemesiyle görevleri sınırlıdır. (Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri Örnek Ana Sözleşmesi madde 74)