Kooperatif yönetim kurulu üyelerinin devlet memurları gibi cezai sorumlulukları nelerdir?

1163 sayılı Kooperatifler Kanunu madde 62/III’te, “yönetim kurulu üyelerinin suç teşkil eden fiil ve hareketlerinden ve özellikle para ve mallar, bilanço, tutanak, rapor ve başka evrak, defter ve belgeler üzerinde işledikleri suçlardan dolayı, kamu görevlileri gibi ceza görürler” hükmü getirilmiştir. Yönetim kurulu üyeleri, temsil yetkisine sahip olsunlar veya olmasınlar, kamu görevlileri gibi ceza görürler. Kamu görevlileri hakkında uygulanan, zimmet, ihtilas, evrakta sahtecilik ve vazifeyi suiistimal ve vazifeyi ihmal suçları, kooperatif memurları ve yönetim kurulu üyeleri hakkında da uygulanabilecektir. Cezayı gerektiren bir suç işlendiği zaman, suçun ihbarı genel hükümlere tabidir. Kooperatif yönetim kurulu üyeleri ve memurları sadece ceza tatbikatında kamu görevlisi sayılmışlardır. Bunlar hakkında 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümleri uygulanmaz.