Genel kurul hangi yetkilerini devreder? Hangilerini devredemez?

Genel kurul, aşağıdaki yetkilerini devir ve terk edemez (1163 Sayılı Kooperatifler Kanunu madde 42): a) Ana sözleşmeyi değiştirmek, b) Yönetim Kurulu ve denetçiler kurulu üyelerini (gerekiyorsa tasfiye kurulu üyelerini) seçmek, c) işletme hesabı, bilanço, gelir-gider farkının bölüşülmesi hakkında karar almak, d) Yönetim Kurulu ve denetim kurulunu ibra etmek, e) Kanun veya ana sözleşme ile genel kurula tanınmış olan konular hakkında karar vermek, f) Gayrimenkul alımında ve satımında takip edilecek usulü; alınacak gayrimenkulün niteliği, yeri ve azami fiyatını; satılacak gayrimenkulün asgari fiyatını belirlemek, g) imalat ve inşaat işlerinin yaptırılma yöntemini belirlemek, h) Yönetim Kurulu üyelerine ve denetçilere verilecek ücret, huzur hakkı ve yollukları belirlemek, yönetim kurulunca teklif edilen kooperatif personel kadrolarını, ücretlerini ve yoluklarını tespit etmek, i) Yeniden değerlendirme yapılıp yapılmayacağına karar vermek, j) Kiralama işlerinde takip edilecek usul ve esasları belirlemek. Genel kurulun devredemeyeceği yetkiler, ana sözleşmeler ile daha da artırılmış olabilir. Bu nedenle, öncelikle kooperatif ana sözleşmesine bakılmalıdır. Yönetim kurulu üyeleri ve temsile yetkili şahıslar, genel kurulun devredemeyeceği yetkileri kullanamaz (1163 Sayılı Kooperatifler Kanunu madde 59/son). Bu yetkileri kullanan yönetim kurulu üyeleri, hapis ve ağır para cezası ile cezalandırılır (3476 sayılı Kanun madde 26, 1163 Sayılı Kooperatifler Kanunu Ek Madde 2/1).